Snel en eenvoudig verkopen via inkoopplatform Mercateo

Wie is Mercateo?

Mercateo combineert de voordelen van een B2B marktplaats en een e-procurementplatform tot een geïntegreerde oplossing voor de digitalisering van tail-spend en voor de optimalisatie van het P2P proces voor indirect spend.

De marktplaats (www.mercateo.nl) maakt miljoenen artikelen - inclusief classificatiegegevens - digitaal beschikbaar onder één crediteur. Hiermee worden ongewenste tail-spend leveranciers, vrije tekst bestellingen, Maverick-Buying en onnodige proceskosten voorkomen.

Het procurementplatform biedt een neutrale omgeving voor de hosting van raamcontractcatalogi én tail-spend assortiment, speciaal per klant op maat gemaakt. Gebruikers profiteren zo van één intuïtief bestelplatform zonder catalogus-silo's. Unieke functionaliteiten zoals de catalogus-overkoepelende zoekfunctie, duplicaten-matching, guided buying en winkelwagenoptimalisatie maken een continue benchmark van prijzen, beschikbaarheid en levercondities mogelijk en resulteren zo in compliance, procesefficiëntie en kostenbesparing.

In onderstaand whitepaper hebben we uitgewerkt wat het inkoopplatform Mercateo inhoud en hoe het voor een groothandel succesvol gebruikt kan worden:

  • Wie is Mercateo
  • Verkopen via Mercateo
  • Marketing opties bij Mercateo
  • Aanmeldingsprocedure
  • Uploaden van de catalogus
  • Werkwijze van het platform
  • Succesfactoren van implementaties
  • Samenwerking Mercateo Unite & SAP Ariba Spot Buy

Downloads:

Nog geen lid van Expertplace?

Geniet van alle voordelen die ExpertPlace te bieden heeft zoals het downloaden van kennisdocumenten, het geven van een reactie of het plaatsen en vinden van klussen en natuurlijk het directe contact met vakgenoten!

Nu registreren

Blijf op de hoogte

Je hoeft niet alles zelf te halen. We kunnen we het ook bij je brengen.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en we brengen je periodiek op de hoogte van de laatste kennisontwikkelingen en actuele discussies.

schrijf je in voor de nieuwsbrief